Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Gradient Skin

{fbt_classic_header}

Τελευταια αρθρα:

latest

Τα πρώτα Ελληνικά αεροπλάνα: Δαίδαλος, Αετός, Γυψ, Ιέραξ

  Το 1912, έγινε η ονοματοδοσία των τεσσάρων πρώτων στρατιωτικών αεροπλάνων Henry Farman 50 ίππων κατά τη διάρκεια τελετής σε χώρου του ζωολ...

 


Το 1912, έγινε η ονοματοδοσία των τεσσάρων πρώτων στρατιωτικών αεροπλάνων Henry Farman 50 ίππων κατά τη διάρκεια τελετής σε χώρου του ζωολογικού κήπου στο Παλαιό Φάληρο, παρουσία της Ιεράς Συνόδου, της κυβέρνησης και των λοιπών κρατικών αρχών.

Ανάδοχος ήταν ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος (ως υπουργός των Στρατιωτικών), ο οποίος τόνισε τα εξής: «Εις το πρώτον των στρατιωτικών αεροπλάνων, δίδω το όνομα του πρώτου αεροπόρου, του Δαίδαλου, το δεύτερον το ονομάζω “Αετόν” και τα άλλα δύο τα βαπτίζω “Γυψ” και “Ιέραξ”. Η Ελλάς θα παρακολουθεί πάντοτε την πρόοδον των Εθνών, εις ην από αιώνων συνεισέφερεν, έχω δε δι΄ ελπίδος ότι δια του αεροπλάνου θα ανυψωθεί και η Εθνική Ιδέα».


Τα Henry Farman III ήταν τα πρώτα Ελληνικά πολεμικά αεροπλάνα. Ονομάστηκαν επίσημα «Δαίδαλος», «Αετός», «Γυψ» και «Ιέραξ». Η πρώτη πτήση έγινε από τον Δ. Καμπέρο στις 13 Μαΐου 1912. Για σύντομο χρονικό διάστημα το «Δαίδαλος» μετατράπηκε επιτυχώς σε υδροπλάνο και εκτέλεσε πτήσεις τον Ιούνιο του 1912. Δύο από αυτά χρησιμοποιήθηκαν σε αναγνωριστικές πτήσεις κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο στη Θεσσαλονίκη και Μακεδονία. Αργότερα αποτέλεσαν το πτητικό υλικό της πρώτης σχολής της Στρατιωτικής Αεροπορίας, της «Σχολής Καμπέρου», με έδρα αρχικά το αεροδρόμιο Λεμπέτ στη Θεσσαλονίκη την περίοδο 1913- 1915. Οι τελευταίες πτήσεις έγιναν στις αρχές του 1917.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Ρόλος: Αναγνωριστικό
  • Διαστάσεις: : Εκπέτασμα 10.00m, Mήκος 12.00m, Ύψος 3.50m
  • Κινητήρας: 1 x GNOME (60 hp)
  • Πλήρωμα: 2
  • Περίοδος σε υπηρεσία: 1912 – 1917


historypoint.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια